- Tuigage & Zeilen
- Touw & bandjes
- Ankeren & Aanmeren
- De romp & dek
- Kajuit & comfort
- Verf & scheepsbouw
- Elektrische bedrading & motor
- Pompen & sanitair
-
Veiligheid & Radio
- Reddingsvesten
- Persoons (hoofd)zekering
- Reddingsboeien & reddingslijnen
- MOB-reddingsmiddelen & bergingssystemen
- Scheepsladder & reddingsladder
- Reddngsvlotten
- Noodsignaalmiddelen
- Geluidssignalen & dagseinen
- Marifoons
- Noodzender
- AIS zender & ontvanger
- Radarreflectoren
- Zoeklicht
- Diverse veiligheidsartikelen
- Navigatie & lectuur
- Beroepsscheepvaart
3921-005 WEATHERDOCK easyRescue PRO3
3921*01 WEATHERDOCK easyRescue Alarmierung
3921-001 WEATHERDOCK easyRescue A040-Standard
3921-002 WEATHERDOCK easyRescue A049-Automatic
3921-003 WEATHERDOCK easyRescue A040-BW-COM
3921-004 WEATHERDOCK easyRescue A040-PRO (BT)
3921-005 WEATHERDOCK easyRescue PRO3
3921-005 WEATHERDOCK easyRescue PRO3
MED- / SOLAS-goedkeuring.
De easyRESCUE-familie van de Duitse fabrikant WEATHERDOCK mag de aanduiding AIS-SART (Search and Rescue Transmitter) voeren. De hebben een hoger zendvermogen dan een MOB (man-overboard zender), namelijk >2 W bij AIS, >0,5 W bij DSC-noodoproep en 50 mW voor het 121,5 MHz peilsignaal. Hierdoor worden hun signalen tot tien zeemijl ver ontvangen.
De behuizing van de apparaten is uiterst robuust en betrouwbaar. Ze overleven ook meerdere impacten van 20 meter hoogte op het wateroppervlak, verdragen enorme temperatuurschommelingen en functioneren nog bij minder dan -20°C.
De kleine AIS-SART werkt de positie van de in nood verkerende persoon elke 60 seconden bij en zendt de AIS-berichten 1 (positiebericht - dynamische gegevens) en 14 (safety related message). De geactiveerde AIS-SART wordt met een rood kruis in een cirkel (het symbool conform IEC62288) weergegeven op de kaartplotters van schepen in een straal tot tien zeemijl (bij hoge AIS-ontvangstantenne >20 sm).
De DSC distress call gebeurt bij de PRO-modellen eerst in een „closed loop“ naar maximaal 8 schepen, waarvan de MMSI-nummers vooraf met de gratis Weatherdock-app via Bluetooth zijn ingeprogrammeerd. Komt er binnen tien minuten geen bevestiging, dan schakelt het systeem automatisch over naar de „open loop“ en wordt een „all ships call“ als officiële noodoproep in de GMDSS-reddingsketen verzonden.
Er zijn vijf verschillende easyRESCUE AIS-SART-modellen, die zich onderscheiden in hoe ze worden geactiveerd (handmatig, door watercontact, via trekkoord en magneetschakelaar) en via welke frequenties (AIS, DSC, 121,5 MHz Homing) ze alarmeren (zie tabel).
De easyRESCUE A040-BW-COM wordt gebruikt door de Duitse, Nederlandse en andere marine-eenheden evenals door het Kommando Spezialkräfte (KSK) van de Duitse Bundeswehr.
Het model easyRESCUE A040-PRO (BT) wordt ingezet bij Duitse en Nederlandse reddingsorganisaties en bij personeel op offshore windparken. Voor Franse onderhandsvissers is het verplicht.
De easyRESCUE PRO3 is ontwikkeld voor veeleisende zeilers als alternatief voor de PLB (Personal Locator Beacon, Cospas/Sarsat). Naast alarmering via AIS en DSC wordt een 121,5 MHz-signaal uitgezonden. Boven de Noord- en Oostzee worden nog oudere SAR-helikopters ingezet die geen boord-AIS hebben en daarom deze „homing“-frequentie prefereren om een persoon in het water te vinden. Vooral voor zeilers die op wisselende jachten varen is de easyRESCUE PRO3 de eerste keuze, omdat het probleem van de in de PLB opgeslagen MMSI van een vaartuig daarmee vervalt.
Speciaal voor inzet op olieplatforms, landingsbruggen en LNG-schepen zijn er explosieveilige "ATEX"-varianten van de easyRESCUE AIS-SARTs. Vraag ernaar indien gewenst.
Kenmerken:
- AIS Search-and-Rescue Transmitter (krachtigere MOB met MED- / SOLAS-goedkeuring)
- 96 h zendtijd na activatie bij -20°C (bij hogere temperatuur langer)
- Activeerfunctie (afhankelijk van model): handmatig, door watercontact, via trekkoord en magneetcontact
- Individueel identificatienummer van het apparaat
- Zendbereik tot 10 sm (afhankelijk van golfhoogte en ontvangstantennehoogte)
- Zendvermogen >2 W bij AIS, >0,5 W bij DSC-noodoproep en 50 mW voor het 121,5 MHz peilsignaal
- Geïntegreerde, snelle GPS-ontvanger
- Batterijlevensduur >10 jaar (zonder in gebruik te zijn, alleen zelftests). Voor de MED- / SOLAS-goedkeuring moet de batterij na 5 jaar worden vervangen
- Waterdicht tot 10 m (IP68)
- Lengte 125 mm, Breedte 68 mm, Hoogte 30 mm
- Gewicht ca. 210 g (A040-Standard) tot 350 g (PRO3)
De easyRESCUE AIS-SART wordt middels een speciale tas in het automatische reddingsvest geïntegreerd. Zo wordt verzekerd dat de antenne van het apparaat in een rechte positie staat wanneer de overboord gevallen persoon met het reddingsvest in het water drijft. De reddingsvestfabrikanten Secumar (modellen Scout, Survival, Alpha), Mullion, Besto en Viking hebben automatische vesten die zijn voorbereid voor het opnemen van een easyRESCUE AIS-SART.
Voor gebruik in automatische vesten van andere fabrikanten zoals Kadematic, Lade, ISP, etc. is de opplakbare tas (art.nr. 3921-114) als accessoire vereist. Alleen daarin is de antenne van de easyRESCUE optimaal uitgericht voor het uitzenden van het noodsignaal. Dat is niet het geval wanneer de easyRESCUE in het water drijft. U vindt de tas verderop op deze pagina onder \"Accessoires & Onderdelen\".
Voor gebruik als AIS-SART in het reddingsvlot is het aan te raden de neopreentas (art.nr. 3921-066) aan een telescoopsteel te bevestigen om zo de antennehoogte te verhogen. Daarvoor is bijvoorbeeld een kosteneffectieve telescoop-bootshaak (art.nr. 3221-161) geschikt, die u verderop op deze pagina onder \"Accessoires & Onderdelen\" vindt.
vanaf € 415,00*
€ 415,00*
Prijzen incl. BTW en excl. verzendkosten
| Art.-nr. | Type | ontgrendeling | alarmering | Prijs per stuk | levertijd | eigen veld | kopen |
|---|
Beschrijving
MED- / SOLAS-goedkeuring.
De easyRESCUE-familie van de Duitse fabrikant WEATHERDOCK mag de aanduiding AIS-SART (Search and Rescue Transmitter) voeren. De hebben een hoger zendvermogen dan een MOB (man-overboard zender), namelijk >2 W bij AIS, >0,5 W bij DSC-noodoproep en 50 mW voor het 121,5 MHz peilsignaal. Hierdoor worden hun signalen tot tien zeemijl ver ontvangen.
De behuizing van de apparaten is uiterst robuust en betrouwbaar. Ze overleven ook meerdere impacten van 20 meter hoogte op het wateroppervlak, verdragen enorme temperatuurschommelingen en functioneren nog bij minder dan -20°C.
De kleine AIS-SART werkt de positie van de in nood verkerende persoon elke 60 seconden bij en zendt de AIS-berichten 1 (positiebericht - dynamische gegevens) en 14 (safety related message). De geactiveerde AIS-SART wordt met een rood kruis in een cirkel (het symbool conform IEC62288) weergegeven op de kaartplotters van schepen in een straal tot tien zeemijl (bij hoge AIS-ontvangstantenne >20 sm).
De DSC distress call gebeurt bij de PRO-modellen eerst in een „closed loop“ naar maximaal 8 schepen, waarvan de MMSI-nummers vooraf met de gratis Weatherdock-app via Bluetooth zijn ingeprogrammeerd. Komt er binnen tien minuten geen bevestiging, dan schakelt het systeem automatisch over naar de „open loop“ en wordt een „all ships call“ als officiële noodoproep in de GMDSS-reddingsketen verzonden.
Er zijn vijf verschillende easyRESCUE AIS-SART-modellen, die zich onderscheiden in hoe ze worden geactiveerd (handmatig, door watercontact, via trekkoord en magneetschakelaar) en via welke frequenties (AIS, DSC, 121,5 MHz Homing) ze alarmeren (zie tabel).
De easyRESCUE A040-BW-COM wordt gebruikt door de Duitse, Nederlandse en andere marine-eenheden evenals door het Kommando Spezialkräfte (KSK) van de Duitse Bundeswehr.
Het model easyRESCUE A040-PRO (BT) wordt ingezet bij Duitse en Nederlandse reddingsorganisaties en bij personeel op offshore windparken. Voor Franse onderhandsvissers is het verplicht.
De easyRESCUE PRO3 is ontwikkeld voor veeleisende zeilers als alternatief voor de PLB (Personal Locator Beacon, Cospas/Sarsat). Naast alarmering via AIS en DSC wordt een 121,5 MHz-signaal uitgezonden. Boven de Noord- en Oostzee worden nog oudere SAR-helikopters ingezet die geen boord-AIS hebben en daarom deze „homing“-frequentie prefereren om een persoon in het water te vinden. Vooral voor zeilers die op wisselende jachten varen is de easyRESCUE PRO3 de eerste keuze, omdat het probleem van de in de PLB opgeslagen MMSI van een vaartuig daarmee vervalt.
Speciaal voor inzet op olieplatforms, landingsbruggen en LNG-schepen zijn er explosieveilige "ATEX"-varianten van de easyRESCUE AIS-SARTs. Vraag ernaar indien gewenst.
Kenmerken:
- AIS Search-and-Rescue Transmitter (krachtigere MOB met MED- / SOLAS-goedkeuring)
- 96 h zendtijd na activatie bij -20°C (bij hogere temperatuur langer)
- Activeerfunctie (afhankelijk van model): handmatig, door watercontact, via trekkoord en magneetcontact
- Individueel identificatienummer van het apparaat
- Zendbereik tot 10 sm (afhankelijk van golfhoogte en ontvangstantennehoogte)
- Zendvermogen >2 W bij AIS, >0,5 W bij DSC-noodoproep en 50 mW voor het 121,5 MHz peilsignaal
- Geïntegreerde, snelle GPS-ontvanger
- Batterijlevensduur >10 jaar (zonder in gebruik te zijn, alleen zelftests). Voor de MED- / SOLAS-goedkeuring moet de batterij na 5 jaar worden vervangen
- Waterdicht tot 10 m (IP68)
- Lengte 125 mm, Breedte 68 mm, Hoogte 30 mm
- Gewicht ca. 210 g (A040-Standard) tot 350 g (PRO3)
De easyRESCUE AIS-SART wordt middels een speciale tas in het automatische reddingsvest geïntegreerd. Zo wordt verzekerd dat de antenne van het apparaat in een rechte positie staat wanneer de overboord gevallen persoon met het reddingsvest in het water drijft. De reddingsvestfabrikanten Secumar (modellen Scout, Survival, Alpha), Mullion, Besto en Viking hebben automatische vesten die zijn voorbereid voor het opnemen van een easyRESCUE AIS-SART.
Voor gebruik in automatische vesten van andere fabrikanten zoals Kadematic, Lade, ISP, etc. is de opplakbare tas (art.nr. 3921-114) als accessoire vereist. Alleen daarin is de antenne van de easyRESCUE optimaal uitgericht voor het uitzenden van het noodsignaal. Dat is niet het geval wanneer de easyRESCUE in het water drijft. U vindt de tas verderop op deze pagina onder \"Accessoires & Onderdelen\".
Voor gebruik als AIS-SART in het reddingsvlot is het aan te raden de neopreentas (art.nr. 3921-066) aan een telescoopsteel te bevestigen om zo de antennehoogte te verhogen. Daarvoor is bijvoorbeeld een kosteneffectieve telescoop-bootshaak (art.nr. 3221-161) geschikt, die u verderop op deze pagina onder \"Accessoires & Onderdelen\" vindt.
Downloads
- PDF: 3921-003 WEATHERDOCK easyRESCUE A040-BW-COM Bedienungsanleitung
- PDF: 3921-003 WEATHERDOCK easyRESCUE A040-BW-COM Declaration of conformity
- PDF: 3921-003 WEATHERDOCK easyRESCUE A040-BW-COM Leaflet
- PDF: 3921-003 WEATHERDOCK easyRESCUE A040-BW-COM Prospekt
- PDF: 3921-003 WEATHERDOCK easyRESCUE A040-BW-COM User Manual
Meer artikelen uit de categorie SART