- Tuigage & Zeilen
- Touw & bandjes
- Ankeren & Aanmeren
- De romp & dek
- Kajuit & comfort
- Verf & scheepsbouw
- Elektrische bedrading & motor
- Pompen & sanitair
-
Veiligheid & Radio
- Reddingsvesten
- Persoons (hoofd)zekering
- Reddingsboeien & reddingslijnen
- MOB-reddingsmiddelen & bergingssystemen
- Scheepsladder & reddingsladder
- Reddngsvlotten
- Noodsignaalmiddelen
- Geluidssignalen & dagseinen
- Marifoons
- Noodzender
- AIS zender & ontvanger
- Radarreflectoren
- Zoeklicht
- Diverse veiligheidsartikelen
- Navigatie & lectuur
- Beroepsscheepvaart
3958-100 OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART
3958-100 OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART
3958-100 OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART
De Search and Rescue Transponder (SART) OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART zorgt ervoor dat reddingsboten of jachten in geval van nood sneller worden gevonden. Hij wordt handmatig ingeschakeld, wat heel eenvoudig gaat.
Ingeschakeld bevindt de SART zich in de standby-modus. Het X-bandradar van een nabijgelegen schip activeert de transponder automatisch. De SafeSea S100 zendt een reeks pulsen uit, die op het radar van het schip als een lijn van punten worden weergegeven en de koers naar de reddingsboot of de jacht in nood aangeven.
Technische kenmerken:
- Oranje-geel polycarbonaatbehuizing
- Waterdicht tot 10 m, drijvend
- Uitstekende batterijduur bij temperaturen van -20° C tot +55° C. Minimaal 96 uur standby-tijd plus minimaal 12 uur bedrijfstijd
- De batterij is niet als gevaarlijke lading geclassificeerd en kan veilig worden vervoerd
- Vervangingsinterval van de batterij: 5 jaar. De batterij kan door de gebruiker zelf worden vervangen
- Dankzij zijn compacte formaat is de SART gemakkelijk op te bergen, bijv. in de container van de reddngsvlot of in de Crab bag voor noodgevallen
- Lengte 227 mm, diameter (max.) 65 mm (82 mm), gewicht 440 g
- Een wandhouder wordt meegeleverd
Search and Rescue Transponder (SART) zijn in de internationale scheepvaart verplicht:
- Één op een schip tussen 300 en 500 BRT
- Twee op een schip > 500 BRT
- Ten minste één per vier reddingsboten op RoRo-passagiersschepen
- Één op een uitrustingsplichtig schip in nationaal verkeer, inclusief vissersboten, passagiers- en handelsvaartuigen enz.
Commercieel geëxploiteerde jachten evenals de meeste super- en megajachten zijn eveneens verplicht om een SART mee te voeren.
Ook de bemanningen van particulier geëxploiteerde jachten of traditieschepen profiteren van de extra veiligheid door vrijwillig een SART bij zich te hebben.
MED-/SOLAS-goedkeuring (certificaat onder "Downloads").
€ 709,00*
€ 709,00*
Prijzen incl. BTW en excl. verzendkosten
| Art.-nr. | Type | Prijs per stuk | levertijd | eigen veld | kopen |
|---|
Beschrijving
De Search and Rescue Transponder (SART) OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART zorgt ervoor dat reddingsboten of jachten in geval van nood sneller worden gevonden. Hij wordt handmatig ingeschakeld, wat heel eenvoudig gaat.
Ingeschakeld bevindt de SART zich in de standby-modus. Het X-bandradar van een nabijgelegen schip activeert de transponder automatisch. De SafeSea S100 zendt een reeks pulsen uit, die op het radar van het schip als een lijn van punten worden weergegeven en de koers naar de reddingsboot of de jacht in nood aangeven.
Technische kenmerken:
- Oranje-geel polycarbonaatbehuizing
- Waterdicht tot 10 m, drijvend
- Uitstekende batterijduur bij temperaturen van -20° C tot +55° C. Minimaal 96 uur standby-tijd plus minimaal 12 uur bedrijfstijd
- De batterij is niet als gevaarlijke lading geclassificeerd en kan veilig worden vervoerd
- Vervangingsinterval van de batterij: 5 jaar. De batterij kan door de gebruiker zelf worden vervangen
- Dankzij zijn compacte formaat is de SART gemakkelijk op te bergen, bijv. in de container van de reddngsvlot of in de Crab bag voor noodgevallen
- Lengte 227 mm, diameter (max.) 65 mm (82 mm), gewicht 440 g
- Een wandhouder wordt meegeleverd
Search and Rescue Transponder (SART) zijn in de internationale scheepvaart verplicht:
- Één op een schip tussen 300 en 500 BRT
- Twee op een schip > 500 BRT
- Ten minste één per vier reddingsboten op RoRo-passagiersschepen
- Één op een uitrustingsplichtig schip in nationaal verkeer, inclusief vissersboten, passagiers- en handelsvaartuigen enz.
Commercieel geëxploiteerde jachten evenals de meeste super- en megajachten zijn eveneens verplicht om een SART mee te voeren.
Ook de bemanningen van particulier geëxploiteerde jachten of traditieschepen profiteren van de extra veiligheid door vrijwillig een SART bij zich te hebben.
MED-/SOLAS-goedkeuring (certificaat onder "Downloads").
Downloads
- OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART MED Declaration of Conformity
- OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART MED Declaration of Conformity DK
- OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART MED Module B Certificate
- OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART Manual de operacion
- OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART Product Safety Data Sheet
- OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART Transpondeur de Recheche et Sauvetage
- OCEAN SIGNAL SafeSea S100 SART User Manual
Meer artikelen uit de categorie SART