- Tuigage & Zeilen
- Touw & bandjes
- Ankeren & Aanmeren
- De romp & dek
- Kajuit & comfort
- Verf & scheepsbouw
- Elektrische bedrading & motor
- Pompen & sanitair
-
Veiligheid & Radio
- Reddingsvesten
- Persoons (hoofd)zekering
- Reddingsboeien & reddingslijnen
- MOB-reddingsmiddelen & bergingssystemen
- Scheepsladder & reddingsladder
- Reddngsvlotten
- Noodsignaalmiddelen
- Geluidssignalen & dagseinen
- Marifoons
- Noodzender
- AIS zender & ontvanger
- Radarreflectoren
- Zoeklicht
- Diverse veiligheidsartikelen
- Navigatie & lectuur
- Beroepsscheepvaart
3958-002 OCEAN SIGNAL rescueMe MOB2 / AIS, DSC, Class M
3958-002 OCEAN SIGNAL rescueMe MOB2 / AIS, DSC, Class M
3958-002 OCEAN SIGNAL rescueMe MOB2 / Abmessungen
3958-002 OCEAN SIGNAL rescueMe MOB2 / AIS, DSC, Class M
3958-002 OCEAN SIGNAL rescueMe MOB2 / AIS, DSC, Class M
3958-002 OCEAN SIGNAL rescueMe MOB2 / AIS, DSC, Class M
3958-002 OCEAN SIGNAL rescueMe MOB2 / AIS, DSC, Class M
3958-002 OCEAN SIGNAL rescueMe MOB2 / AIS, DSC, Class M
De Ocean Signal rescueME MOB2 is momenteel de kleinste AIS-MOB-zender op de markt die voldoet aan de norm voor AIS Man Over Board-apparaten (AIS-MOB-standaard IEC63269:2022) en volgens die norm is gecertificeerd. De norm (ECDIS 63269 IEC 2022) van 1 januari 2021 stelt dat alle AIS-MOB-apparaten met DSC (Digital Selective Calling) ook een DSC-ontvanger moeten hebben. Daarnaast moeten alle automatische mechanismen uitschakelbaar zijn. De verkoop van AIS-MOB-apparaten die niet aan deze norm voldoen, is verboden.
De MOB2 kan probleemloos in elk automatisch reddingsvest worden geïntegreerd en wordt bij het opblazen van het reddingsvest automatisch geactiveerd. Het eerste alarm wordt na 15 seconden verzonden. Dankzij het geïntegreerde dual-LED-flitslicht (wit en infrarood) is de overboord geraakte persoon ook 's nachts goed zichtbaar.
Direct na de activatie van de MOB2 klinkt een DSC-alarm aan boord van uw eigen schip - als u van tevoren de MMSI van de marifoon in de noodzender heeft opgeslagen. Deze programmering is mogelijk met een NFC (Near Field Communication)-compatibele smartphone en de gratis app. De app biedt daarnaast een GPS-test, een zelftest en de mogelijkheid om onderhoudsintervallen te controleren.
Het AIS-signaal levert de exacte GPS-positie op AIS-compatibele zeekaartplotters die zich binnen VHF-bereik van de zender bevinden. De “man-over-boord” wordt dienovereenkomstig weergegeven.
Technische gegevens:
- Frequenties: 161,975/162,025 (AIS), 156,525 (DSC)
- Batterijduur: > 24 uur bij -20° C
- Bedrijfstemperatuur: -20° C - +55° C
- Gewicht: 92 g
- Afmetingen: 134 mm x 38 mm x 27 mm (H x B x D)
- Normen en goedkeuringen: RTCM SC11901, EN303 098-1 AIS (Automatisch Identificatiesysteem)
- Geïntegreerde DSC-transceiver (Digital Selective Calling)*
- Class M (Europese verordening ECC/DEC/(22)02)
- Via de LED wordt aangegeven of het DSC-alarm is ontvangen
- Eenvoudige bevestiging aan het automatische reddingsvest
- Automatische activatie bij het opblazen van het reddingsvest
- 5 jaar batterijlevensduur
- > 12 uur bedrijfstijd
- NFC (Near Field Communication)
- 5 jaar garantie
- 66-kanaals GPS-ontvanger (GPS en Galileo)
- Waterdicht tot 20 m
* Het gebruik en de werking van DSC vallen onder de wetgeving van het betreffende land.
€ 469,00*
€ 469,00*
Prijzen incl. BTW en excl. verzendkosten
| Art.-nr. | Type | Prijs per stuk | levertijd | eigen veld | kopen |
|---|
Beschrijving
De Ocean Signal rescueME MOB2 is momenteel de kleinste AIS-MOB-zender op de markt die voldoet aan de norm voor AIS Man Over Board-apparaten (AIS-MOB-standaard IEC63269:2022) en volgens die norm is gecertificeerd. De norm (ECDIS 63269 IEC 2022) van 1 januari 2021 stelt dat alle AIS-MOB-apparaten met DSC (Digital Selective Calling) ook een DSC-ontvanger moeten hebben. Daarnaast moeten alle automatische mechanismen uitschakelbaar zijn. De verkoop van AIS-MOB-apparaten die niet aan deze norm voldoen, is verboden.
De MOB2 kan probleemloos in elk automatisch reddingsvest worden geïntegreerd en wordt bij het opblazen van het reddingsvest automatisch geactiveerd. Het eerste alarm wordt na 15 seconden verzonden. Dankzij het geïntegreerde dual-LED-flitslicht (wit en infrarood) is de overboord geraakte persoon ook 's nachts goed zichtbaar.
Direct na de activatie van de MOB2 klinkt een DSC-alarm aan boord van uw eigen schip - als u van tevoren de MMSI van de marifoon in de noodzender heeft opgeslagen. Deze programmering is mogelijk met een NFC (Near Field Communication)-compatibele smartphone en de gratis app. De app biedt daarnaast een GPS-test, een zelftest en de mogelijkheid om onderhoudsintervallen te controleren.
Het AIS-signaal levert de exacte GPS-positie op AIS-compatibele zeekaartplotters die zich binnen VHF-bereik van de zender bevinden. De “man-over-boord” wordt dienovereenkomstig weergegeven.
Technische gegevens:
- Frequenties: 161,975/162,025 (AIS), 156,525 (DSC)
- Batterijduur: > 24 uur bij -20° C
- Bedrijfstemperatuur: -20° C - +55° C
- Gewicht: 92 g
- Afmetingen: 134 mm x 38 mm x 27 mm (H x B x D)
- Normen en goedkeuringen: RTCM SC11901, EN303 098-1 AIS (Automatisch Identificatiesysteem)
- Geïntegreerde DSC-transceiver (Digital Selective Calling)*
- Class M (Europese verordening ECC/DEC/(22)02)
- Via de LED wordt aangegeven of het DSC-alarm is ontvangen
- Eenvoudige bevestiging aan het automatische reddingsvest
- Automatische activatie bij het opblazen van het reddingsvest
- 5 jaar batterijlevensduur
- > 12 uur bedrijfstijd
- NFC (Near Field Communication)
- 5 jaar garantie
- 66-kanaals GPS-ontvanger (GPS en Galileo)
- Waterdicht tot 20 m
* Het gebruik en de werking van DSC vallen onder de wetgeving van het betreffende land.
Downloads
Meer artikelen uit de categorie Man overboord