- Tuigage & Zeilen
- Touw & bandjes
- Ankeren & Aanmeren
- De romp & dek
- Kajuit & comfort
- Verf & scheepsbouw
- Elektrische bedrading & motor
- Pompen & sanitair
-
Veiligheid & Radio
- Reddingsvesten
- Persoons (hoofd)zekering
- Reddingsboeien & reddingslijnen
- MOB-reddingsmiddelen & bergingssystemen
- Scheepsladder & reddingsladder
- Reddngsvlotten
- Noodsignaalmiddelen
- Geluidssignalen & dagseinen
- Marifoons
- Noodzender
- AIS zender & ontvanger
- Radarreflectoren
- Zoeklicht
- Diverse veiligheidsartikelen
- Navigatie & lectuur
- Beroepsscheepvaart
3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 PRO / AIS, RLS, NFC
3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 PRO / AIS, RLS, NFC
3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 PRO / AIS, RLS, NFC
3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 PRO / AIS, RLS, NFC
MED- / SOLAS-goedkeuring (zie „Downloads & Informatie“ hieronder).
COSPAS-SARSAT-noodboei (EPIRB) van de Britse fabrikant OCEAN SIGNAL, die overtuigt door zeer compacte afmetingen. In vergelijking met het voorgangermodel EPIRB 1 is hij 30% kleiner.
Voor de levering moet de MMSI van uw schip in de EPIRB worden geprogrammeerd.
Kies hiervoor de eerste programmering (Art.-nr. 3957-000) onder „Toebehoren & Reserveonderdelen“ verderop op deze pagina. In de laatste stap van de bestelling kunt u onder „Opmerkingen“ de benodigde gegevens van het schip invoeren: scheepsnaam, MMSI, IMO-nr., roepteken, vlag.
De EPIRB3 alarmt via 406 MHz (Cospas-Sarsat), 121,5 MHz (Homing) en daarnaast via AIS (positiebericht en MOB-status) alle schepen met een AIS-ontvanger in de nabije omgeving. Het gebruik van de verschillende kanalen vergroot de kans om gevonden te worden.
De RLS (Return Link Service) geeft (in landen waar het is toegestaan) met een blauwe LED aan dat het door de EPIRB verzonden noodsignaal door de reddingscentrale is ontvangen. Die zekerheid stelt in nood zeer gerust.
Via de draadloze near-field-communicatie NFC (Near Field Communication) kunnen met een geschikt smartphone de activiteitsgeschiedenis, batterijstaat en programmeerinformatie via de OceanSignal APP (iOS en Android) worden opgevraagd.
Het krachtige stroboscoop-zoeklicht (plus infrarood) ondersteunt het vinden van het slachtoffer bij nacht en bij slecht zicht.
Drijvende, gele behuizing. Geïntegreerde, snelstartende 72-kanaals GPS-ontvanger (GPS / Galileo en Glonass compatibel). Lithium-ionbatterij met een tienjarige vervangingscyclus. Looptijd van ten minste 48 uur (bij -20 °C — bij hogere temperaturen langer). Uittrekbare antenne.
Categorie I, automatische activatie: Met FloatFree-behuizing en hydrostatische vrijgave-eenheid (HRU, Hydrostatic release unit). Zinkt de jacht, dan wordt de EPIRB door de HRU uit de behuizing geschoten en automatisch geactiveerd op een diepte tussen 1,5 en 4 meter.
Afmetingen:
In de FloatFree-behuizing H x B x D: 237 x 191 x 121 mm. Gewicht 1.252 g.
EPIRB H x B x D: 178 x 90 x 101 mm, antennelengte 232 mm. Gewicht: 422 g.
€ 1.299,00*
€ 1.299,00*
Prijzen incl. BTW en excl. verzendkosten
| Art.-nr. | Type | Prijs per stuk | levertijd | eigen veld | kopen |
|---|
Beschrijving
MED- / SOLAS-goedkeuring (zie „Downloads & Informatie“ hieronder).
COSPAS-SARSAT-noodboei (EPIRB) van de Britse fabrikant OCEAN SIGNAL, die overtuigt door zeer compacte afmetingen. In vergelijking met het voorgangermodel EPIRB 1 is hij 30% kleiner.
Voor de levering moet de MMSI van uw schip in de EPIRB worden geprogrammeerd.
Kies hiervoor de eerste programmering (Art.-nr. 3957-000) onder „Toebehoren & Reserveonderdelen“ verderop op deze pagina. In de laatste stap van de bestelling kunt u onder „Opmerkingen“ de benodigde gegevens van het schip invoeren: scheepsnaam, MMSI, IMO-nr., roepteken, vlag.
De EPIRB3 alarmt via 406 MHz (Cospas-Sarsat), 121,5 MHz (Homing) en daarnaast via AIS (positiebericht en MOB-status) alle schepen met een AIS-ontvanger in de nabije omgeving. Het gebruik van de verschillende kanalen vergroot de kans om gevonden te worden.
De RLS (Return Link Service) geeft (in landen waar het is toegestaan) met een blauwe LED aan dat het door de EPIRB verzonden noodsignaal door de reddingscentrale is ontvangen. Die zekerheid stelt in nood zeer gerust.
Via de draadloze near-field-communicatie NFC (Near Field Communication) kunnen met een geschikt smartphone de activiteitsgeschiedenis, batterijstaat en programmeerinformatie via de OceanSignal APP (iOS en Android) worden opgevraagd.
Het krachtige stroboscoop-zoeklicht (plus infrarood) ondersteunt het vinden van het slachtoffer bij nacht en bij slecht zicht.
Drijvende, gele behuizing. Geïntegreerde, snelstartende 72-kanaals GPS-ontvanger (GPS / Galileo en Glonass compatibel). Lithium-ionbatterij met een tienjarige vervangingscyclus. Looptijd van ten minste 48 uur (bij -20 °C — bij hogere temperaturen langer). Uittrekbare antenne.
Categorie I, automatische activatie: Met FloatFree-behuizing en hydrostatische vrijgave-eenheid (HRU, Hydrostatic release unit). Zinkt de jacht, dan wordt de EPIRB door de HRU uit de behuizing geschoten en automatisch geactiveerd op een diepte tussen 1,5 en 4 meter.
Afmetingen:
In de FloatFree-behuizing H x B x D: 237 x 191 x 121 mm. Gewicht 1.252 g.
EPIRB H x B x D: 178 x 90 x 101 mm, antennelengte 232 mm. Gewicht: 422 g.
Downloads
- PDF: 3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 Pro Benutzerhandbuch
- PDF: 3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 Pro Declaration of Conformity
- PDF: 3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 Pro Handleiding
- PDF: 3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 Pro MED-Certificate
- PDF: 3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 Pro Manuel utilisateur
- PDF: 3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 Pro Quick-Start-Guide
- PDF: 3958-300 OCEAN SIGNAL rescueME EPIRB 3 Pro User Manual
Meer artikelen uit de categorie EPIRB