Ga naar de hoofdinhoud

Beschrijving

MED- / SOLAS-goedkeuring (zie „Downloads & Informatie“ hieronder).

COSPAS-SARSAT-noodboei (EPIRB) van de Britse fabrikant OCEAN SIGNAL, die overtuigt door zeer compacte afmetingen. In vergelijking met het voorgangermodel EPIRB 1 is hij 30% kleiner.

Voor de levering moet de MMSI van uw schip in de EPIRB worden geprogrammeerd.

Kies hiervoor de eerste programmering (Art.-nr. 3957-000) onder „Toebehoren & Reserveonderdelen“ verderop op deze pagina. In de laatste stap van de bestelling kunt u onder „Opmerkingen“ de benodigde gegevens van het schip invoeren: scheepsnaam, MMSI, IMO-nr., roepteken, vlag.

De EPIRB3 alarmt via 406 MHz (Cospas-Sarsat), 121,5 MHz (Homing) en daarnaast via AIS (positiebericht en MOB-status) alle schepen met een AIS-ontvanger in de nabije omgeving. Het gebruik van de verschillende kanalen vergroot de kans om gevonden te worden.

De RLS (Return Link Service) geeft (in landen waar het is toegestaan) met een blauwe LED aan dat het door de EPIRB verzonden noodsignaal door de reddingscentrale is ontvangen. Die zekerheid stelt in nood zeer gerust.

Via de draadloze near-field-communicatie NFC (Near Field Communication) kunnen met een geschikt smartphone de activiteitsgeschiedenis, batterijstaat en programmeerinformatie via de OceanSignal APP (iOS en Android) worden opgevraagd.

Het krachtige stroboscoop-zoeklicht (plus infrarood) ondersteunt het vinden van het slachtoffer bij nacht en bij slecht zicht.

Drijvende, gele behuizing. Geïntegreerde, snelstartende 72-kanaals GPS-ontvanger (GPS / Galileo en Glonass compatibel). Lithium-ionbatterij met een tienjarige vervangingscyclus. Looptijd van ten minste 48 uur (bij -20 °C — bij hogere temperaturen langer). Uittrekbare antenne.

Categorie I, automatische activatie: Met FloatFree-behuizing en hydrostatische vrijgave-eenheid (HRU, Hydrostatic release unit). Zinkt de jacht, dan wordt de EPIRB door de HRU uit de behuizing geschoten en automatisch geactiveerd op een diepte tussen 1,5 en 4 meter.

Afmetingen:
In de FloatFree-behuizing H x B x D: 237 x 191 x 121 mm. Gewicht 1.252 g.
EPIRB H x B x D: 178 x 90 x 101 mm, antennelengte 232 mm. Gewicht: 422 g.


Downloads

Praat met vakmensen, botenbouwers en zeilers. Wij begrijpen uw vragen en geven u het juiste antwoord.
Neem contact op met experts
Eerste programmering EPIRB / PLB
Eerste programmering van een bij ons gekocht nieuw toestel!Een EPIRB – en daarmee ook een PLB (Personal Locator Beacon) – dus een COSPAS-SARSAT-satellietnoodzender is in Duitsland in principe aanmeldingsplichtig.EPIRB’s en PLB’s worden scheepsgebonden geregistreerd. Dat betekent dat de MMSI van uw eigen schip in het toestel wordt geprogrammeerd. Anders dan bij een marifoon kunt u deze programmering niet zelf uitvoeren. De PLB kan alternatief ook apparaat-/persoongebonden in het Verenigd Koninkrijk geregistreerd worden.Vul daarom in de laatste stap van de bestelling onder "Opmerkingen" de benodigde scheepsgegevens in:ScheepsnaamMMSIIMO-nummer (indien aanwezig)RoeplettersVlagU kunt ons ook een kopie (e-mailbijlage) van de eerste pagina van uw Ship Station Licence (toewijzingscertificaat) sturen.U ontvangt bij het toestel het bijbehorende coderingsbewijs (inclusief 15-cijferige HEX ID-code, "protected message"), dat u aan de Bundesnetzagentur, filiaal Hamburg, moet overleggen.Het formulier voor de “Aanvraag tot toewijzing van nummers van de mobiele zee- en binnenvaartradio: roepnamen, MMSI en ATIS voor de sportvaart (SHIP STATION LICENCE)” is bestemd voor nieuwe aanvragen en wijzigingsaanvragen.U vindt het hier: www.bundesnetzagentur.deDe gegevens van uw EPIRB/PLB worden vervolgens opgeslagen bij de ITU* en het MRCC** Bremen, zodat in geval van nood passende maatregelen kunnen worden genomen. Bijvoorbeeld kan er telefonisch contact worden opgenomen met een opgegeven contactpersoon aan land om na te gaan of het om een daadwerkelijke noodsituatie gaat.* Internationale Telecommunicatie-unie (ITU)** Maritiem reddingscoördinatiecentrum (MRCC)

€ 49,00 *