- Tuigage & Zeilen
- Touw & bandjes
- Ankeren & Aanmeren
- De romp & dek
- Kajuit & comfort
- Verf & scheepsbouw
- Elektrische bedrading & motor
- Pompen & sanitair
- Veiligheid & Radio
- Navigatie & lectuur
- Beroepsscheepvaart
9003-098 MODERNES TAUWERK SPLEISSEN / Egmont M. Friedl
9003-098 MODERNES TAUWERK SPLEISSEN / Egmont M. Friedl
Een spleis heeft een aanzienlijk hogere breekkracht dan een knoop. Modern, gevlochten touw moet daarom absoluut gespleisd worden om de hoge breekkracht bij verbindingen en bevestigingspunten niet onnodig te verminderen. Schoten, vallen en trimlijnen zijn zowel op luxe jachten als op prestatiegerichte regattaboten altijd gespleisd.
Voor het spleisen van modern touw met hoge breekkrachten toont Egmont M. Friedl oplossingen voor de boordpraktijk:
- Touwkunde: constructies, materialen, sterktes, vaktermen
- Spleisgereedschap en basisvaardigheden: kern eruit halen, werken met de spleisnaald, taperen, terugmelken
- Spleisen van enkel gevlochten touw zonder kern van Dyneema en andere hoogmodulusvezels: oogspleizen, verbindingsspleizen, zelfblokkerende brummelspleizen, lussen, touwsluitingen, softsluitingen, moderne laschings
- Spleisen van dubbel gevlochten touw en kern-mantel-touwen: oogspleizen, eindloze spleizen
- Hoogmodulusvezel-spleizen met Dyneema, Spectra, Vectran: o.a. taperen, opmantelen
Gegevens over materiaal, dimensionering van schoten en vallen voor zeilboten en jachten, tabellen met alle spleislengtes vervolledigen dit praktijkgerichte werkboek, waaraan een DVD met instructievideo's is toegevoegd, die de uitvoering van de spleiswerkzaamheden en de juiste omgang met het spleisgereedschap laten zien.
192 pagina's, 368 foto’s en afbeeldingen, formaat 22 x 28 cm, paperback.
€ 29,90*
€ 29,90*
Prijzen incl. BTW en excl. verzendkosten
| Art.-nr. | Beschrijving | Prijs per stuk | levertijd | eigen veld | kopen |
|---|
Beschrijving
Een spleis heeft een aanzienlijk hogere breekkracht dan een knoop. Modern, gevlochten touw moet daarom absoluut gespleisd worden om de hoge breekkracht bij verbindingen en bevestigingspunten niet onnodig te verminderen. Schoten, vallen en trimlijnen zijn zowel op luxe jachten als op prestatiegerichte regattaboten altijd gespleisd.
Voor het spleisen van modern touw met hoge breekkrachten toont Egmont M. Friedl oplossingen voor de boordpraktijk:
- Touwkunde: constructies, materialen, sterktes, vaktermen
- Spleisgereedschap en basisvaardigheden: kern eruit halen, werken met de spleisnaald, taperen, terugmelken
- Spleisen van enkel gevlochten touw zonder kern van Dyneema en andere hoogmodulusvezels: oogspleizen, verbindingsspleizen, zelfblokkerende brummelspleizen, lussen, touwsluitingen, softsluitingen, moderne laschings
- Spleisen van dubbel gevlochten touw en kern-mantel-touwen: oogspleizen, eindloze spleizen
- Hoogmodulusvezel-spleizen met Dyneema, Spectra, Vectran: o.a. taperen, opmantelen
Gegevens over materiaal, dimensionering van schoten en vallen voor zeilboten en jachten, tabellen met alle spleislengtes vervolledigen dit praktijkgerichte werkboek, waaraan een DVD met instructievideo's is toegevoegd, die de uitvoering van de spleiswerkzaamheden en de juiste omgang met het spleisgereedschap laten zien.
192 pagina's, 368 foto’s en afbeeldingen, formaat 22 x 28 cm, paperback.
Meer artikelen uit de categorie De knoop & spleisen