Ga naar de hoofdinhoud

Beschrijving

Een traditionele blanke lak, die zeer elastisch en diep indringt en niet bladdert. Traditioneel vervaardigd door milde verhitting van lijn- en tungolie. RYLARD VG63 droogt, in tegenstelling tot synthetische harslakken, zeer langzaam, waardoor de elasticiteit en duurzaamheid die voor massief houten schepen nodig zijn, ontstaan. De lak is bijzonder geschikt voor toepassing op hout in het scheepsgebied of in andere zwaarbelaste omgevingen.

Toepassing: Op droog, schoon hout eerst twee lagen RYLARD IMPREGNANTE (Art.Nr. 6080-701) of verdunde VG 63 aanbrengen. Daarna minimaal vier tot zes lagen onverdund aanbrengen – elke laag dun en met 24 uur tussenpauze. De eerste laag dient 30–40% verdund te worden, de verdunning daarna geleidelijk verminderen. Voor de laatste twee lagen is geen verdunning meer voorzien. Tussen schuren met fijn schuurpapier aanbevolen. Niet verwerken bij vochtig weer, onder 15 °C of op nat hout.

RYLARD-lakken
De Italiaanse scheeps- en jachtverffabrikant BRAVA uit genua voert onder het merk RYLARD een assortiment traditionele jachtlakken, waarvan het originele recept al voor de beginnende jachtvaart in de 19e eeuw werd ontwikkeld en op veel klassieke jachten als „Yachtman‘s Mirror“ wordt aangeduid.

Technische gegevens

  • Toepassingsgebied: Blanke lak voor houten oppervlakken in het maritieme gebied en veeleisende omgevingen
  • Ondergrond: Schoon, droog, onbehandeld of ontlakt hout
  • Primer: RYLARD IMPREGNANTE (optioneel)
  • Rendement: 20 m²/l
  • Verdunning: Terpentinevervanger
  • Aanbrengmethode: Kwasten of spuiten
  • Droogtijden (bij 20 °C): Stofdroog na 12 u, overschilderbaar na 24 u

Meer informatie over de verwerking vindt u in het technische gegevensblad onder 'Downloads'.

Downloads

Praat met vakmensen, botenbouwers en zeilers. Wij begrijpen uw vragen en geven u het juiste antwoord.
Neem contact op met experts
Wettelijke informatie over het product
CLP-verordening
Symbolen ghs02 ghs07
Signaalwoord Let op!
H-zinnen H226, H317, H336, H412
P-zinnen P210, P280, P370+P378, P261