Ga naar de hoofdinhoud

Beschrijving

Het AIS-alarm van Ocean Signal zorgt ervoor dat elke AIS MOB- of AIS SART-activatie direct een akoestisch alarm van 87 dB veroorzaakt.

Door het eenvoudige ontwerp, de compacte behuizing en de NMEA-0183-aansluiting kan het AIS-alarm snel worden aangesloten op een bestaand NMEA-0183-netwerk of op een AIS-ontvanger.

Er kunnen tot 30 apparaat-ID's van AIS SARTs (974ff) respectievelijk AIS MOBs (972ff) worden opgeslagen (USB-kabel, gratis software). Zo kan een alarm precies worden toegewezen. Via het interne relais kan het AIS-alarm worden aangesloten op een externe sirene of op het ontstekingssysteem van de motor voor automatische uitschakeling.

Het AIS-alarm van Ocean Signal is waterdicht en kan buiten worden gemonteerd. De voedingsspanning is 12 V (10,8 V - 15,6 V DC).

  • Inbouw- of beugelmontage
  • Waterdicht (voor buitenmontage)
  • Programmeerbaar met tot 30 individuele apparaat-ID's
  • NMEA-0183-ingang (38.400 Baud)
  • Voedings- en USB-kabel inbegrepen
  • Software voor programmering gratis online beschikbaar
  • Detecteert AIS SART- en AIS MOB-apparaten
  • Verschillende tonen om opgeslagen apparaten te herkennen
  • Alarmen voor alle ontvangen of voor geselecteerde doelen
  • NMEA-ingang en -uitgang (doorvoerpoort) voor eenvoudige integratie in het netwerk

Downloads

Praat met vakmensen, botenbouwers en zeilers. Wij begrijpen uw vragen en geven u het juiste antwoord.
Neem contact op met experts
OCEAN SIGNAL rescueMe MOB2 / AIS, DSC, Klasse M
De Ocean Signal rescueME MOB2 is momenteel de kleinste AIS MOB-zender op de markt die conform de norm voor AIS Man Over Board-apparaten (AIS-MOB-standaard IEC63269:2022) is en volgens deze norm is gecertificeerd.De norm (ECDIS 63269 IEC 2022) van 1 januari 2021 stelt dat alle AIS-MOB-apparaten met DSC (Digital Selective Calling) ook een DSC-ontvanger moeten hebben. Bovendien moeten alle automatische mechanismen uitschakelbaar zijn. De verkoop van AIS-MOB-apparaten die aan deze norm niet voldoen, is verboden.De MOB2 kan zonder problemen in elk automatisch reddingsvest worden geïntegreerd en wordt bij het activeren van het reddingsvest automatisch ingeschakeld. Het eerste alarm wordt na 15 seconden verzonden. Door het geïntegreerde dual-LED-flitslicht (wit en infrarood) is de overboord geraakte persoon ook ’s nachts goed zichtbaar.Direct na de activatie van de MOB2 klinkt er een DSC-alarm op het eigen schip - als u vooraf de MMSI van de marifoon in de noodzender heeft geprogrammeerd. Deze programmering is mogelijk met een NFC (Near Field Communication)-compatibele smartphone en de gratis app. De app biedt daarnaast een GPS-test, een zelftest en de mogelijkheid om de onderhoudsintervallen te controleren. Het AIS-signaal geeft de exacte GPS-positie op AIS-compatibele zeekaartplotters die zich binnen VHF-bereik van de zender bevinden. De “persoon over boord” wordt overeenkomstig weergegeven. Technische gegevens:Frequenties: 161,975/162,025 (AIS), 156,525 (DSC)Batterijduur: > 24 uur bij -20° CBedrijfstemperatuur: -20° C - +55° CGewicht: 92 gAfmetingen: 134 mm x 38 mm x 27 mm (H x B x D)Normen en goedkeuringen: RTCM SC11901, EN303 098-1 AIS (Automatisch identificatiesysteem)Geïntegreerde DSC-transceiver (Digital Selective Call)*Class M (Europese regelgeving ECC/DEC/(22)02)Via de LED wordt aangegeven of het DSC-alarm is ontvangenEenvoudige bevestiging aan het automatische reddingsvestAutomatische activatie bij het opblazen van het reddingsvest5 jaar batterijlevensduur> 12 uur bedrijfsduurNFC (Near Field Communication)5 jaar garantie66-kanaals GPS-ontvanger (GPS en Galileo)Waterdicht tot 20 m* Het gebruik en de werking van DSC vallen onder de wetgeving van het betreffende land.

€ 469,00 *